2017. október 10. Gunpowder, Interjú

Kit Harington a The Version híroldalnak adott interjút a Gunpowderről, melyben főként a produkció létrehozásáról, készítéséről, és a színészekről beszélt. A Gunpowder 3 részes minisorozat október 21-én kerül a BBC One képernyőjére, és még aznap, az első rész leadása után elérhetővé válik az összes epizód a BBC iPlayeren.

Miért kéne néznünk a Gunpowdert?

“A történet a brit történelem egy elbűvölő, sötét és torz részletét mutatja be, mely elég közel áll az múlt homályában való elfeledéshez. Talán hallottad már Guy Fawkes nevét – mivel eléggé sok mindenhez kötötték – de a teljes történetet sokan nem ismerik. Sokkal mélyebbre nyúlik Fawkes nevénél, sok lenyűgöző karakter kétségbeesett, tragédiával átszőtt életét mutatja be.

A Gunpowder a döntésekről szól, arról, hogy kétségbeesett emberek hogyan hoznak meg eféle döntéseket, mely egy valóban nagyszerű dráma.”

Azt gondoljuk, hogy már mindent tudunk a Puskaporos összeesküvésről… Fawkes megpróbálja felrobbantani a Parlamentet, igaz? Vagy talán ennél többről van szó?

“Valóba többről van szó – hiszen Fawkes csak a jéghegy csúcsa volt. Sok ember tudja, hogy összeesküvőkkel dolgozott, de ennél többet nem tudnak róla, kik voltak ezek, vagy mik voltak a motivációik. És szintén keveset tudnak arról, mi vezetett a november 5-ei eseményekhez, vagy mi történt utána. A Gunpowderben a teljes történetet bemutatjuk.

Sok mai televíziós drámában névtelen gonosztevőket látunk elbeszélés nélkül. Mi szeretnénk elmesélni a történetet az összeesküvők szemszögéből is, vagyis hogy mi löki az embereket rettenetesen erőszakos cselekedetek véghez viteléhez. A történetet mindkét szemszögből el szerettük volna mesélni.”

Milyen fontos volt Ronan Bennett (író) szerepe a sorozat létrehozásában?

“Ronan volt a tökéletes személy a megírására. Daniel West – akivel létrehoztuk a sorozatot – és én tudtuk, hogy szeretnénk kezdeni valamit a Puskaporos összeesküvéssel, de azt nem, hol kezdhetnénk bele. Ollie Madden a Kudostól és Ronan nagyon szépen és nagy finomsággal állították össze a teljes elbeszélést. Szerintem ami különösen izgalmas, hogy Ronan az adott korszak nyelvezetét használta fel, mégpedig nagy pontossággal. A 17. századi angol történelemből doktorált, így eléggé nagy tudással és érzékkel rendelkezik arról, miről is szól ez a mű. Nem is lehetett volna ennél izgatottabb iránta. Igazán csodálom ezt az embert, hiszen egy elképesztő történetet vetett papírra.”

Milyen volt a színésztársaiddal együtt dolgozni?

“El vagyok ragadtatva a színészektől, illetve attól, hogy részt szerettek volna venni ebben a projektben velem. Olyan színészekkel dolgozhattam együtt, akiket hosszú ideje csodáltam már. Peter Mullan nézésével nőhettem fel, a puszta megjelenése a képernyőn máris brilliáns. Liv Tyler is egy olyan színésznő, akinek a munkáját jól ismerem. Mark Gatiss hihetetlen karakterek képernyőn való életre keltéséről ismert. Amikor megláttam a meghallgatásáról készült felvételt, akkor ismertem fel igazán a férfi művésziességét – Robert Cecil karakterét gyönyörűen és nagy pontossággal formálta meg.

A saját generációmból is dolgozhattam színészekkel, akik igazán érdekes fiatal férfiak. Vegyük például Tom Cullent, aki az évfolyamtársam volt a dráma iskolában, és igazán kíváló színész. Aztán még itt van Edward Holcroft is, akinek az alakítása nagyon tetszett a London Spy-ban, illetve egyéb munkáiban, valamint Robert Emms, akivel az első munkámban, a War Horse-ban dolgozhattam együtt.”

Volt bármiféle megpróbáltatás eme 17. századi világ létrehozásában a 21. századi Yorkshire-ben? Minden a tervek szerint zajlott?

“Igazán élveztem eme világ létrehozását. Szerintem a produkciós tervezőnk, Grant Montgomery egy igazán tehetséges ember. Ő építette meg az összes díszletet, a 17. századi londoni utcákkal együtt. Nem könnyű megépíteni egy korhű helyszínt, ő pedig elképesztő munkát végzett. Nagyon élveztem látni, ahogy készül a díszlet. Folyton azt mondogattam, hogy a pillanat, amikor belépek a díszletbe, varázslatos lesz, és valóban az is volt.

Bármikor, amikor egy másik műsor vagy film díszletében járok, emlékeztetnem kell magam, hogy minden, amit látok, egyetlen ötletből és nagyon sok hozzájárulásból jött létre annak érdekében, hogy megvalósulhasson a végtermék. Ügyvezető producerként felnyitotta a szemem, hogy a dolgokat egy új megvilágításból szemlélhettem. Színészként általában nem találkozik az ember a díszlettervezővel, vagy látja a tervezés folyamatát, ennek pedig én mind szemtanúja lehettem, ami eléggé különleges élmény volt számomra.”

Mi volt számodra eddig az egész csúcspontja?

“Nagyon tetszett, ahogy Derek Riddell megformálta I. Jakabot. Már előtte is tisztában voltam vele, hogy nagyszerű színész, de igazán lenyűgözőnek éreztem a kamera körül lenni, miközben életre kelti a karakterét ilyen árnyalt módon. Shaun Dooley (Sir William Wade) nyitánya is nagyon tetszett a Baddesley Clinton díszletben. Nagyot üt ez a kezdés, és jól megadja a kezdő hangulatát a műsornak, mely nem csak egy tipikus lassú léptékű, vagy kosztümös dráma. Azt akartuk, hogy a furcsa, régimódi köznyelv összecsapjon a nézők általános elvárásaival egy lassú, unalmas múltbeli mű iránt, amint egy nagyon valóságos, zsigeri és erőszakos világban találják hirtelen magukat.”